Tuner TV - jaki ?
DooMiniK
2007-07-13 11:00:01 UTC
Witam. Mam już dość walki pod Windowsem XP z moim wysłużonym Prolink
PixelView, muszę kupić nowy tuner TV (analogowy). Co możecie polecić?
Hauppauge 150 ? Chodzi mi o jakość nagrywania...
--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
Forest
2007-07-13 15:34:04 UTC
Post by DooMiniK
[...]
aver media 303
lub leadtek pro 2000

Pozdrawiam
DooMiniK
2007-07-13 16:34:34 UTC
Post by Forest
[...]
NIe mogę znaleźć takiego Winfasta w żadej ofercie - chodzi o "Expert"?
DooMiniK
2007-07-13 16:42:31 UTC
Post by Forest
[...]
(WinFast TV 2000 XP Expert).
Cały czas mnie męczy jakiś mit jakości Hauppauge 150.... Mówisz, że
ten Winfast daje rade? Będę używał pod XP...
Player
2007-07-13 18:01:21 UTC
Post by DooMiniK
Cały czas mnie męczy jakiś mit jakości Hauppauge 150.... Mówisz, że
dla mnie nie tyle jakość co bezproblemowość działania haupauge, mam 250 i
uzywam często jako rekorder a zabawa z softwarowymi tunerami (nagrywaniem)
to męczarnia :)

widze ze są na allegro po 150zł więc nawet bym się nie zastanawiał...
Forest
2007-07-14 07:12:55 UTC
Post by DooMiniK
Post by Forest
Post by DooMiniK
[...]
tak expert

i jeden i drugi rewelacyjnie radzi sobie z budzeniem komputera ze stanu S3
(wstrzymania) o ile twoja płyta to obsługuje. Nagrywa wtedy program i znowu
się usypia

Pod XP sprawują się bez zarzutów
DooMiniK
2007-07-14 08:07:59 UTC
Forest zapodał(-a):
[...]
Post by Forest
[...]
Tam budzenie to najmniejszy problem, komputer sobie może działać... Chodzi mi
o jakość nagrywania z TV i czy są jakieś duże problemy z konfiguracją kodeków,
etc.
Ogólnie cel jest taki, żeby czasem zrzucić na płytkę DVD...
Forest
2007-07-14 09:44:46 UTC
Post by DooMiniK
[...]
Post by Forest
[...]
na averze jakoś jest całkiem fajna do przechwytania obrazu. W sofcie do
avera są już kodeki. W oprogramowaniu można ustawić różnie rozmiary okienka
jak i kodeka i szczegółowe dane kompresji typu bitrate itd itp.
Ja go używałem na athlonie XP ***@3200 i zrzucałem do mpega1 okno 325x288 i
wszystko było ok :)

Aktualnie mam lifeview na pcmcia w laptopie i zrzucam większe okno w
najlepszej jakości. Też bez strat
Procek C2D T7200\

John Smith
2007-07-13 15:43:42 UTC
Szczerze mówiąc wybrałbym nieco droższy ale bardzie funkcjonalny tuner z
wbudowanym napędem nagrywającym dvd, wszystko razem używa się bez
włączania komputera jako zwykły magnetowid z wejściem analogowym ale
zapisującym cyfrowo na dyskietkach dvd. Ceny spadają. Można kupić takie
magnetowidy w cenie od 400 zł i jak się uda to będą zapisywać na Rdvd i
RWdvd R+ i R-. Droższe o 50 zł modele lepszych firm na pewno mają
obsługę tych wszystkich typów dyskietek. Sprzedawane jest to w sklepach
nie pod nazwą magetowid cyfrowy, ale pod mylną nazwą nagrywarka. Jest do
tego pilot do przełączania wybranych programów jak w magnetowidzie
analogowym. Następna generacja tych urządzeń będzie obsługiwać HDdvd i
zapisywać na dyskietkach o pojemności 60 GB.
DooMiniK
2007-07-13 15:57:48 UTC
[...]

Ja pytam o tuner TV na PCI :)
John Smith
2007-07-13 20:05:00 UTC
Wiem, ale obecnie podłączanie sygnału żeby przechodził z telewizora do
komputera jest bezsensowne wobec istnienia lepszych urządzeń o których
pisałem. Co innego sygnał z komputera puścić na telewizor, bo na razie
telewizory nie mają powszechnie wbudowanego wejścia ethernet, żeby
bezpośrednio telewizję internetową transmitować na zasadzie podobnej do
web tv i musi się odebrać tą telewizję na komputerze i z niego puścić na
telewizor, ale to się zmieni. Chyba że telewizor jest zajęty a chcesz
oglądać coś innego dokładnie w tym samym czasie. Jak już mówimy o
telewizji to ze względu na marną jakość i ilość programów z tv kablowej
lepiej mieć odbiornik satelitarny, jednak on raczej nie da rady
transmitować jednocześnie osobnego kanału na tv i komputer. Trzeba by
mieć dwa odbiorniki satelitarne. U nas w bloku Spółdzielnia Mieszkaniowa
nie zgadza się z jakiegoś powodu na montowanie anten na ścianie budynku,
ani na dachu, więc zainteresowałem rozwijającą się telewizją
internetową, która w najbliższym czasie bardzo się rozwinie. Nawet
zapłaciłem za dostęp do internetowej telewizji sportowej która mnie
interesuje, a gdzie indziej chyba nikt tego co zamówiłem nie transmituje.
Ogólnie jednak radziłbym zakupienie tej nagrywarki, bo w niej możesz
sobie ustawić, żeby się włączyło nagrywanie samo o określonej godzinie,
podczas gdy na komputerze, jeśli to jest możliwe to i tak trzeba do tego
komputer mieć włączony cały czas a komputer nie tylko się zużywa przez
włączenie ale też ciągnie dużo prądu i będzie większy rachunek za prąd.
Komputer włączony cały czas może dać rachunek większy niż 30 zł miesięcznie.
Leszek K.
2007-07-13 20:16:45 UTC
[...]
Niekoniecznie. U mnie jakoś się włącza, nagrywa i wyłącza. Z edycją tak
nagranego materiału też jakby mniej kłopotów. Wycięcie reklam to parę
minut. A oglądam na telewizorze.
John Smith
2007-07-13 22:45:59 UTC
Chodziło mi o nastawianie nagrywania samoczynnego na określoną godzinę
lub audycję. Musi być urządzenie nagrywające włączone cały czas aż do
momentu nagrywania. Nagrywarki zużywają mało prądu i do tego czekanie na
nagranie jest na stand by więc jeszcze mniej. Komputer zaś musi być
włączony i zawsze dużo więcej prądu zużyje. Na nagrywarce można nastawić
programowane nagrywanie na miesiąc wcześniej na wybranym kanale.
Leszek K.
2007-07-13 23:20:10 UTC
Post by John Smith
[...]
Przecież Ci napisałem, że nie musi. I także mogę nastawić miesiąc, rok czy
też więcej a komputer się włączy, ustawi wcześniej zaprogramowany kanał
nagra a następnie się wyłączy.